GOOGLE ADS REKLAAMI HALDAMINE

KAS GOOGLE ADS REKLAAMI HALDAMINE ON TÄHTSAM KUI KONTO SEADISTAMINE?

Tihti kuuleme sellist väidet, et Google Ads reklaamihaldust pole vaja. Soovitakse ühekordset reklaami seadistamist ja jätta see omapead jooksma. 

Antud artiklis tahakski rääkida, miks see väide pole õige ja reklaamihalduse tähtsusest. Lisaks, miks ei tohiks lasta reklaamidel lihtsalt joosta?

Alustuseks ärme unusta üht tähtsat asja, et nii Google ads kui ka Facebook ads on eraettevõtted ja nende esmaseks ülesandeks on teenida kasumit. Nad teevad kõik võimaliku, et iga kasutaja saaks maksimaalselt kergelt reklaamid töösse, kuna see toob neile kasu. Just selleks on nö. “nutikad” kampaaniad (Smart Campaigns) ja Facebook reklaamidel populaarne Boost nupp. 

Me ei väida, et reklaami ennast on raske käivitada, kuid keeruline on saada soovitud tulemust!

 

Vaatame, mida sisaldab Google Ads reklaami haldamine.

Toome välja näitajad, mida on vaja jälgida ja tegeleda nendega süstemaatiliselt.

ALAPUNKTID

Töö märksõnadega ja konto struktuuriga
Töö kuulutustega
Kuulutuste A/B testimine
Aruanded, konversioonid, müügilehtrid
Kes peaks tegelema Google Ads haldamisega?

 

Suhtlus Google-ga ja probleemide lahendamine

Teatud kontode puhul on pidevalt mingi probleem seotud Google reeglite ja robotitega. Neid on vaja jooksvalt lahendada ja tegeleda, mis on ka üks meie haldurite tegevustest, mis võtab oma aja. 

Töö märksõnadega ja konto struktuuriga

Siiamaani paljud ei tea, et Google Ads-il on erinevad märksõna vastavused ja nad kõik töötavad omamoodi. Kui täpsemaks minna, siis neid vastavusi on 3 tükki. Kuidas nad täpsemalt toimivad räägime eraldi teises artiklis. 

Mida siis töö märksõnadega tähendab?

Näiteks meie haldur iga nädal vaatab reklaamikontosse sisse ja kontrollib, kas kõik otsingupäringud on asjakohased. Mitteasjakohased eemaldatakse ja vajadusel luuakse uus reklaamirühm. Muidugi võime jätta kõik märksõnad ühte reklaamirühma, kuid sellega võime rikkuda reklaami ja kuulutuse asjakohasust.

Google ads reklaamid jooksevad oksjoni põhimõttel ja meil peavad olema reklaamid maksimaalselt asjakohased, et saada oksjonil parimat tulemust (kõrgem reklaami positsioon tähendab soodsamat klikk-i). 

Kui kasutaja otsib puidust aknaid, siis ta peab saama kuulutuse pealkirjas informatsiooni nagu “Kvaliteetsed puidust aknad” ja kirjelduses peaks olema maksimaalselt asjakohane tekst. Sest mida atraktiivsem on kuulutus, seda kõrgem on CTR ja kvaliteediskoor.

Lisaks siia sisse läheb töö negatiivsete märksõnadega. See ennetab seda, et sisse ei tuleks palju mittevajalikke klikke ehk üleminekuid.

Tihti eeldatakse, et lisades ainult õiged märksõnad, siis liigseid reklaami näitamisi ja klikke ei tohiks tulla. Kahjuks pole see nii lihtne. Kuna just need märksõna vastused tekitavad meile raskusi. 

Töö kuulutustega

Mõned aastad tagasi oli kuulutuste loomine esmapilgul lihtsam ja loogilisem. Kuid nüüd on meil Google Ads otsingukampaania reklaamis kuni 15 pealkirja ja 4 kirjelduse lahtrit. Ka seal on omad piirangud millega arvestada.

– Pealkirjades on lubatud kuni 30 tähesümbolit ja kohustus luua 3 pealkirja
– Kirjelduses on lubatud kuni 90 tähesümbolit ja kohustus luua 2 kirjeldust

Lisaks sellele kõik pealkirjad ja kirjeldused näidatakse reklaamides erinevas järjestuses. 

Meie eesmärk on hoida kulutused maksimaalselt asjakohased vastavalt märksõnadele ja et need kõlaksid sobivalt just kasutajate jaoks.
Siin jälgime, et CTR oleks hea. 

See pole kõige lihtsam töö ja selle optimeerimine võib võtta väga palju aega! 

Kuulutuste A/B testimine

Ei kujuta ette, kuidas saaks testida erinevaid lahendusi ilma A/B testita. Kuna Googles on reklaami suunamise ja seadistamise võimalusi palju siis me peame leidma üles, milline lahendus töötab antud olukorras kõige paremini.

Just selle jaoks on vaja kasutada A/B teste. Meil on peaaegu igal reklaamikontol test jooksmas. Kui tihti seda teha, oleneb jällegi sellest, kui suur liiklus on teie lehel. Tähtis on tõsta tulemust!

Aruanded, konversioonid, müügilehtrid

Üks tähtsamaid punkte on muidugi tulemuse jälgimine ja analüüs.

Meie üldjuhul kohe alguses lepime kliendiga kokku, mis on meie jaoks tulemus ja kuhu tahame jõuda teatud aja jooksul. Paneme konkreetselt paika numbrid, et kõik oleks maksimaalselt selge ja arusaadav mõlemale.

Soovitame valida aruandluse perioodi järgi (see on tavaliselt üks kalendrikuu). Vaja on vaadata ja aru saada, mida tegime hästi ja mida halvasti, sellest tulenevalt teha vastavaid korrektuure ja liikuda edasi.

Aruandes peab ja võib jälgida erinevaid näitajaid.
Meie jagame neid 2 gruppi.

Primaarsed:
Esmajärjekorras on ikka tulemus, mida klient soovib saada:
1. Müük, päring, kontakt
2. Kulutatud kulu jagades konversiooni kogusega või väärtusega: ROAS, ROI, CPA ja sarnased valemid.

Teisejärgulised:

  • klikki hind (CPC)
  • kuulutuse kvaliteet (CTR)
  • CPM
  • Kvaliteediskoor ja sarnased näitajad

Igal ettevõttel on väga erinevad mõõdikud ja omad eesmärgid.

Ideaalne oleks kõik see info siduda CRM-iga ja jälgida tervet klienditeekonda alates päringu saatmisest kuni ostu sooritamiseni. Peale selle ka jälgida ja analüüsida CLV-d (customer lifetime value) ehk kui palju tõi kasu antud klient terve aja jooksul. Muidugi, kui seda on võimalik teha antud kliendi puhul.
Meelespea: Tugevasti võib antud seadistust raskendada GDPR ja küpsiste poliitika.

LISAKS kõigele hoiavad haldurid pidevalt kätt pulsil, et reklaamikontol poleks reklaamieelarve puudujääki, kaardi kehtivuse aegumist ning vajadusel abistavad vajalike kuludokumentide kättesaamisel jpm.

Kes peaks tegelema Google Ads haldamisega?

Meie arvamus on selline, et inimene, kes seadistas reklaamikonto peab ka edaspidi seda haldama. Ja isegi kui te arvate, et saate sellega ise hästi hakkama, siis toon välja järgnevad punktid mõtteaineks:

  1. Igaüks peab tegelema oma asjaga. See on fakt.
  2. Spetsialist, kes seadistas konto teab hästi, miks ta konto selliselt üles ehitas ja saab aru kõikidest konto nüanssidest.
  3. Kogemus ja praktika. Töötades igapäevaselt kontodega hakkad aru saama, miks ja kuidas asi töötab. Kujuneb välja oma nägemus ja life-häkid.
  4. Reklaami haldustasud pole nii kõrged, et seda mitte tellida. Kulukam on reklaamieelarve kulutada reklaamile, mis tulemust ei too.

Me kunagi ei suru peale haldusteenust, kui klient soovib saada ainult seadistust siis see on võimalik. Kahjuks peab siinkohal arvestama, et ei ole olemas ühte õiget “võlureklaami”, mis ei vajaks optimeerimist. Seega me alati soovitame võtta haldusteenus, kui tahetakse saada reklaamidest käega katsutavaid tulemusi. 

Google Ads reklaam teenusest saab lähemalt lugeda siit.